E-handelsjätten Wish satsar på ett nytt leveranskoncept som de har kallat Wish Local. Man har startat i USA, fortsatt i Tyskland, Frankrike och Italien och nu […]
I november förra året fick en 28-årig man ett samtal om att ett paket skulle levereras. Paketet innehöll 19 kilo cannabis. Vad mannen inte visste när […]
Sveriges Paketombud och projektet Nationell Ombudsplattform kommer att medverka under D-Congress den 7 mars i Göteborg med egen monter (G 20:41). Besök oss gärna!
Flera paketleverantörer har slutat med hemleveranser i vissa områden i Malmö och i Stockholm efter att deras chaufförer blivit attackerade. Man hoppas att kunna återuppta servicen […]
Många har i dagarna mer eller mindre bombarderats av nya bluffmail och sms som ser ut att ha PostNord som avsändare. Innehåll är påhittat av bedragare […]
PostNords nya, uppdaterade varubrevstjänst har synats i sömmarna av E-handel. Både spårbarhetsuppdateringen och en minskad avgift för varubrev med för stora mått mottogs positivt av flera […]
Sveriges Paketombud var på plats när PostNord, Svensk Digital Handel och HUI presenterade E-barometern 2018. Det fanns många spännande siffror och trender att ta del av. […]
PostNords årsrapport E-barometern är här. Rapporten sammanfattar e-handelsåret 2018 och visar en tillväxt på 15 procent och inga tecken på avmattning. Årets E-barometer konstaterar att livsmedelsbranschen […]
I Nya Wermlandstidningen presenterar krönikören Lasse Anrell sin tes att experternas spådomar allt snabbare blir uråldriga – och ofta visar sig vara helt felaktiga. Hur detta […]
E-handelskunder som vill hämta ut paket hos något av PostNords ombud kan återigen använda BankID-funktionen för att legitimera sig. Under den senaste månaden har vanlig legitimation […]
Rapport från fältet: Paketombuden på Mälaröarna i Stockholm berättar om sin vardag och om oron inför framtiden, Man menar att man redan är uppe på en […]
Som utlovat lanserar PostNord nu en ny uppdatering av varubrevstjänsten. Den nya funktionen handlar om ökad spårbarhet, och innebär att försändelsen kommer att kunna följas via […]
Tullverket förklarar ett par termer vi ofta möter när vi undersöker var våra paket befinner sig. ”Saknar du ditt paket? Står det ”under tullbehandling”, ”under importbehandling” […]
PostNords och handelns prognoser förutspår att paketvolymerna kan komma att både dubblas och tredubblas de kommande fem åren. PostNord själva är inte särskilt bekymrade även om […]
PostNords chef för ombudsnätet, Annette Rihagen, anser att minst 140 nya servicepunkter kommer att behövas under 2019. Samtidigt krävs nya, snabba leveranssätt och det så snart […]
Att flera ICA-handlare slutar som paketombud för PostNord har uppmärksammats de senaste dagarna, nu även i Expressen. Anledningen till att det ser ut som en gemensam […]
Ytterligare två Ica-butiker slutar som postombud, uppger Fri Köpenskap. Flera butiker lider av stora platsbekymmer när det kommer till posthanteringen. Men det handlar inte bara om […]
Det nya DHL-navet på Köpenhamns flygplatsområde kommer att ha stor inverkan på hur snabbt logistikföretaget kan hantera, leverera och vidarebefordra paketen. DHL Express gör även en […]
PostNord har nu stängt av BankID-funktionen i sin app efter att ytterligare bedrägeriförsök uppdagats och det är oklart när den kommer tillbaka. Så kallade ”målvakter’ ser […]
Den nya metoden att identifiera sig med Bank-ID vid paketutlämning erbjuder både positiva och negativa möjligheter. Ett klart fall av bedrägeri avstyrdes av ett paketombud i […]